Adobe Acrobat Reader - Lees dit eerst

Veel krijgen wij de vraag hoe je tekst uit een PDF document, die wij mailen naar de klant, kopieërt naar een Microsoft Word document e.d.

Op deze pagina leggen wij uit hoe dit in zijn werk gaat.

Als U klikt op een link zal het bijhorende screenshot te zien zijn. Om deze te sluiten kan U klikken op het "X"-teken in de rechter bovenhoek van de afbeelding.

Adobe Acrobat Reader

Binnen de Beveiliging settings van de PDF file staat de optie “Inhoud kopiëren of uitnemen” op “Toegestaan”. Dat wil zeggen dat via het klassieke “Kopiëren” and “Plakken” de tekst uit het bestand kan gekopieerd worden. Al de PDF bestanden van DDV zijn zo geconfigureerd.

Om de tekst te kunnen kopiëren vanuit Adobe Reader, dient U best als volgt te werk te gaan.

Om de hele brief in één keer te kopiëren naar Word, gaat U als volgt te werk:

U kiest binnen het menu van Adobe Reader voor "Bewerken, Bestand naar klembord kopiëren". Op dat ogenblik heeft het programma de hele file via “Kopiëren” in het geheugen genomen. U opent dan Microsoft Word en kiest daar voor “Plakken”. Het hele bestand zal dan in Microsoft Word te voorschijn komen.